een zwarte dag - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu een zwarte dag - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

een zwarte dag

Blijf op de hoogte en volg Jp

31 Oktober 2016 | Argentinië, El Calafate

Maandag 31 oktober
Het was vandaag een mooie dag met een zwarte rand! Theo , de dokter, is overleden.
We waren bezig met een pittige wandeling waar je de mogelijkheid had om een van een extra mooi uitzicht te gaan genieten. Hiervoor moest je een 2 km extra zware klim doen. Wij liepen met 6 personen tot aan de splitsing. Theo en Jeanette gingen voor het extra zware stuk. Gonny en ik , Leonie en Willeke vonden het mooi geweest en zijn terug naar het dorp gegaan. Wij waren tegen half 4 terug in ons hotel en verwachtte hun ong. 2 uur later terug. We vonden het al vreemd dat ze er tegen zessen nog niet waren. Nadat we zijn gaan douchen kregen we tegen 7 uur te horen dat Theo boven op de berg niet goed is geworden en het niet overleefd heeft. Ondanks dat ze hem nog 1,5 uur gereanimeerd hebben. Er waren veel mensen op de top waaronder enkele artsen. Dus ondanks gediplomeerde artsen heeft dit niet mogen baten. Dit is een schok voor de groep. Theo was een gezellige man die met iedereen overweg kon. In het vliegtuig heeft hij zelfs nog iemand geholpen die onwel werd. Nu overkomt hem dit. Er moet door André en Jeanette een hoop geregeld worden. Gelukkig is ook de eigenaar van het hotel heel behulpzaam en ook de SOS dienst is erg goed bezig. Ik heb bewust even gewacht met het posten van dit bericht. We zijn nu enkele dagen verder en de situatie is als volgt. Theo is overgebracht naar Calafate en het lichaam zal na nog enkele administratieve handelingen vrijgeven worden. De dochter en zus van Jeanette komen vanuit Nederland over om haar te ondersteunen. Wij gaan 3 nov naar Chili en hebben 2 nov met de groep nog samen met Jeanette gegeten en afscheid van haar genomen.
Hoe lastig het ook is maar de reis gaat door. Ondanks deze zwarte dag blijven we genieten van al het moois dat er hier te zien is. Jeanette heeft ook aangegeven dat wij dat moeten doen. Dat dit ook iets is wat Theo absoluut gewild zou hebben.

• 03 November 2016 - 07:05

Peter Otto :

Jeetje das erg zeg..sterkte allemaal

• 03 November 2016 - 11:15

Herman:

Dat is inderdaad een hele zwarte dag,men weet niet waar hij aan is overleden ? en hoe oud was hij??
    veel sterkte en succes verder.

• 03 November 2016 - 11:55

Marianne:

Wat verschrikkelijk.
    Goed dat er familie is gekomen.
    Wat een domper op zo een mooie reis.
    Maar blijf genieten en herinner de mooie dagen met dit echtpaar.
    Sterkte allemaal en groetjes,
    Ma

• 03 November 2016 - 12:19

Marcel:

Wat een naar bericht. Dit wil je toch niet meemaken, maar overkomt je toch.
    Fijn dat zijn vrouw ook aangeeft verder van de reis te blijven genieten. Moeten jullie dus ook blijven doen, maar lijkt me toch moeilijk.

• 03 November 2016 - 13:53

Teaka:

Afschuwelijk, hoe betrekkelijk is het leven.
    Zo ben je op een prachtige reis en zo ben je overleden...

Carpe diem... En geniet van alle mooie momenten die op je pad komen...