Bijna zover - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Bijna zover - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Bijna zover

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Jp

15 Oktober 2016 | Nederland, Breda

Vrijdag gaat het gebeuren. We vliegen eerst naar Rome om vandaar naar Buenos Aires te vliegen. Vandaar uit begint de reis. Als eerste gaan we naar Puerto Madryn waar we walvissen , Orca's ,pinguïns , flamingo's, zeehonden en waarschijnlijk nog veel meer gaan zien. Daarna gaan we naar Bariloche naar het NP park Los Alerces. Een gebied dat te vergelijken is met Zwitserland. Meren , bergtoppen ,vergezichten. Dat wordt wandelen. Van hieruit vliegen we naar Calafate. Eindeloze steppes hebben ze hier en bergen. Ook dat wordt weer lopen.
Ook brengen we hier een bezoek aan de bekende Perito-Morenogletsjer. Hopelijk zien we hier het afbreken van grote brokken ijs. En ook hier gaan we weer wandelen. Door de bergen , over de gletsjer. Moet iets bijzonders zijn. Dit zullen we ook gaan doen in het NP Torres del Paine. Dit park staat bekend om zijn gletsjers , ijsbergen, watervallen, turkooiskleurige meren , kolkende rivieren en hoog oprijzende besneeuwde pieken. Dit gebied wordt ook wel " klein Alaska" genoemd.
Dan vliegen we naar Ushuaia. De meest zuidelijk gelegen stad ter wereld. Van hieruit vertrekken veel schepen naar Antarctica. Helaas gaan wij dat niet doen. Kost een beetje heel erg veel extra. Hier brengen we ook een bezoek aan het NP Tierra del Fuego.
Vanuit Ushuaia vliegen we weer naar Buenos Aires om de volgende dag door te vliegen naar Puerto Iguazu. Hier bezoeken we een van de hoogtepunten van de reis. De watervallen van Iguazu. Moet een spectaculair natuurspektakel zijn. En aan alles komt een eind dus ook aan deze reis. We vliegen terug naar Buenos Aires om van daaruit via Rome weer naar Nederland te vliegen. Dit is in vogelvlucht de reis die we gaan maken.
We hebben er zin in.

• 15 Oktober 2016 - 13:56

Marcel:

Dat wordt weer een hele mooie reis, ben benieuwd naar jullie verhalen. Ik ga jullie volgen. Goede reis! Groetjes, Marcel

• 15 Oktober 2016 - 19:31

Ma:

Spannend hoor.
    Ik g kijken of het klopt wat je schrijft ga er per plaats over lezen.!!!
    Het zal zeker een mooie reis worden.
    Gr.Ma

• 15 Oktober 2016 - 20:29

Wilfred En Ria:

Goede reis en geniet van alles RW

• 18 Oktober 2016 - 14:53

Joke:

Ziet er fantastisch uit, wordt zeker genieten!!
    Veel plezier
    Groetjes / Joke