23 en 24 oktober - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu 23 en 24 oktober - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

23 en 24 oktober

Door: Jp

Blijf op de hoogte en volg Jp

26 Oktober 2018 | Ecuador, Galápagos

Dinsdag 23 oktober
We verlaten het eiland Isabella en gaan weer naar Santa Cruz. Lekker vroeg opstaan om met de boot de oceaan op te gaan. Gonny vol gestopt met pillen en het blijkt te werken. Ze houdt alles binnen. Om 8 uur komen we aan op Santa Cruz en spreken af om om 9.00 naar Tortuga baby te gaan. Hier kan je snorkelen en kan je nog van alles zien. Het water is niet echt helder ivm met de vloed die opkomt. Maar ook zonder te snorkelen zien we van alles. Zien vissen en zelfs haaien zwemmen. Zwartpunt en witpunt haaien. Van een cm of 40 t/m 1,5 meter lange haaien. Er vliegen hier ook een aantal pelikanen die continu op jacht zijn naar vissen. Ze vliegen vlak langs de kust en duiken dan in het water. Een spectaculair gezicht. Iets verderop spotten we Jan van Genten. Die met hun blauwe poten. Deze blijven rustig zitten en laten zich dan ook makkelijk fotograferen. Rond lunchtijd zijn we terug. Als eerste gaan we naar een goed koffietentje om een lekker bakkie te doen. Hebben we al een paar dagen niet meer gehad. De middag hebben we vrij. Eerst even lekker douchen en de koffer klaarmaken voor morgen. Dan beginnen we aan de terugreis. Zit het er weer bijna op . Vanmiddag nog even kijken of we nog wat souveniertjes kunnen kopen dan lekker eten en borrelen en genieten van onze laatste dag op de Galapagos.

Woensdag 24 oktober
We gaan aan de terugreis beginnen. Worden om 9.00 uur opgehaald om met de bus naar de andere kant van het eiland te gaan. Daar met een watertaxi naar een klein naastliggend eilandje gebracht. Hierop is ook het vliegveld. Is het eerste ecologische vliegveld in de wereld. Stipt om 13 uur vertrekken we naar het vasteland van Ecuador. Op Guayaquil stappen we over voor onze vlucht naar Amsterdam. Om 18.40 stijgen we op. Mooie tijd. Even iets eten , netflixen. Gaan de nacht in dus ook even proberen te slapen. Dit gaat best goed en worden pas rond 11 uur wakker ( plaatselijke tijd). Voor ons is het dan eigenlijk 3 uur. Om 12.45 landen we. Half uurtje voor op schema alleen moeten we nog een kwartier taxiën.
Bagage is er ook snel en nemen afscheid van de groep. Tja en dan zit de reis erop. Hebben we alleen de foto’s nog en een berg vuile was.
Maar we hebben weer een hele mooie reis gemaakt. Genoten van de binnenlanden van Ecuador. Het Amazonegebied was mooi. Wel tekort hier geweest. Hebben even aan het Amazonegebied mogen ruiken en hier zullen we zeker nog eens terug komen. Of dit in Ecuador is weet ik niet maar het Amazonegebied blijft op ons lijstje staan.
Verder hebben we genoten van het hoogtegebergte en hebben we een hele mooie afsluiting gehad op de Galapagos eilanden. Ook hier kan je je veel langer vermaken maar dan moet dit doen met de boot. Dit wil ik Gonny niet aan doen.
Op naar de volgende reis.

• 29 Oktober 2018 - 09:51

Marina:

Weer een mooie reis en reisverslag Gonny en JP!