19 oktober - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu 19 oktober - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

19 oktober

Door: Jp

Blijf op de hoogte en volg Jp

19 Oktober 2018 | Ecuador, Guayaquil

Vrijdag 19 oktober
Het schiet al weer aardig op met de reis. Zijn alweer 12 dagen op weg. vandaag gaan we richting Guayaquil. Dit is de plaats vanwaar we het vliegtuig gaan nemen naar de Galapagos Eilanden. Maar dat is morgen pas. We gaan wederom de hoogte in. We bezoeken El Cajas National Park waar we een wandeling van 2 uur gaan maken. Op 3900 meter hoogte hebben we uitzicht over maanlandschappen, vele meren en nevelwoud. Gelukkig heeft vandaag niemand last van hoogteziekte. Een mooie wandeling met idd prachtige uitzichten.
Na deze wandeling zouden we normaal gesproken naar Guayaquil gaan. Gelukkig is er een alternatief programma. We kunnen ook nog naar een nabij gelegen natuurgebied gaan. Kunnen we een wandeling maken in het regenwoud op zoek naar brulapen en een boottocht door de mangrove. Dit is toch veel leuker dan weer door een stad slenteren.
We beginnen met de wandeltocht. De gids verteld het een en ander over het woud , de bomen en planten die er staan etc. Totdat we al snel de brulapen horen. Klinkt dichtbij maar is het niet. Toch zien we al snel deze dieren hoog in de bomen zitten. Waarom moeten die krengen nu altijd hoog in de bomen gaan zitten en dan ook nog zo dat ik tegen het licht in moet fotograferen. Is me toch nog gelukt om enkele goede foto’s te schieten.
Daarna de boottocht. Hier zien we en aantal verschillende soorten vogels zoals de Ibis , blauwe reiger , de roze lepelaar etc. De kapitein van het bootje ziet een krokodil wegschieten en stop het bootje. Dit is niet echt een goed plan. Meteen zitten de meeste van ons onder de muggen. Gelukkig blijken de muggen Gonny en mij niet lekker te vinden en laten ons met rust.
Eind van de middag gaan we naar Guiyaquil. Een drukke stad waar 3 miljoen mensen wonen. Het is al donker dus echt veel van de stad zien we niet. Het is de laatste avond dat de groep nog compleet is. Vanaf morgen gaan er een aantal naar de Galapagos en de rest gaat 5 dagen naar het strand. We zullen ze dan weer treffen op het vliegveld als we weer naar huis gaan. Ondanks dat het geen vervelende groep is vind ik het niet erg dat de groep kleiner wordt. Morgen worden we om 6.30 opgehaald dus ook vandaag wordt het weer niet echt laat. Wij hebben zin om naar de Galapagos te gaan. Moet het hoogtepunt van de reis worden.

• 20 Oktober 2018 - 10:00

Marianne:

Het is gelukt met de foto s.

Ik hoop dat jullie mooie foto s kunnen maken op de Galapagos eilanden.
    Veel pezier nog. Ma

• 21 Oktober 2018 - 14:17

Joke:

Wat een geweldige reis en mooie foto's. Ben blij dat ik ze weer kan zien
    Ben nieuwsgierig naar de Galapagos. Mooie reis verder.
    Groetjes / Joke

• 22 Oktober 2018 - 09:54

Marina:

Mooie foto's en ook 'n mooie reis zeg!