Zaterdag 2 november - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 november - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 november

Door: Jp

Blijf op de hoogte en volg Jp

02 November 2013 | Sri Lanka, Sigiriya

Vannacht eindelijk redelijk geslapen ondanks de vervelende airco. Maar om 5 uur is het over met de pret. Er was gisteren een groep chinezen aangekomen die vandaag om 5 uur een wake up call had. Bij de ene bleef de telefoon over gaan. Bij de ander ging de tv gelijk hard aan en bij de derde gingen ze op de deur staan te bonken omdat ze niet wakker werden. Om half 6 nog even ellende van het ophalen van de koffers en toen werd het gelukkig weer stil. Vertrokken pas om 9 uur dus nog even omdraaien.
Vandaag gaan we naar Sigiriya waar we om 10.30 waren. Hier kregen we een stadstour ( meer dorpstour) op een ossenkar. Door het dorpje gegaan, daarna de natuur in. Zien hoe de boeren aan het werk waren. Veel kameleons gezien. Na een uurtje ging de tocht verder per boot. Prachtige natuur met veel vogels. Na deze tocht bij mensen thuis een traditionele lunch gehad. Lekker met de handen eten. Rijst met curry's.
Omdat er s'middags niets op het programma stond hebben we een safari geboekt. In een nabij gelegen nationaal park leven ongeveer 200 olifanten en die willen wij wel zien. We vertrekken na het gebruikelijke tropische regenbuitje op zoek naar de olifanten. Eerst een aantal grote roofvogels gezien. Bij een groot meer zagen we in de verte de eerste olifanten. Door de regen van die middag was het modderig dus aardig door elkaar geschud kwamen we bij de olifanten. In eerste instantie dachten we dat het een groep van ongeveer 10 was maar deze groep werd steeds groter. Overal kwamen ze vandaan. Wel meer dan 100. Groot , klein , dik dun , jong en oud . Van alles liep er. 1 Olifant kwam stiekem steeds dichterbij. Er werd al gewaarschuwd dat deze niet van jeeps hield. Dit kwam doordat haar jong een tijdje geleden verongelukt was door een jeep. Wij stonden vooraan met nog een 4tal jeeps om ons heen. De chauffeur was op zijn hoede en liet de motor lopen. Steeds dichterbij kwam dit vrouwtje. We hadden onze jeep ondertussen al gedraaid en toen ze op een meter of 10 afstand was begon ze op onze auto af te rennen. Onze chauffeur gaf flink gas om weg te komen. Echt afstand namen we niet maar doordat een van de andere jeep nog moest draaien en daardoor dichterbij kwam verlegde de olifant haar agressie op die jeep. Het ging maar net goed en zonder ongelukken konden we afstand nemen. Ik heb hier geen foto's van maar heb het wel gefilmd. Was weer een sensatie. Een stukje verder gereden om het boze vrouwtje af te laten koelen.
Morgen gaan we een ritje maken op een olifant. Hoop dat deze een beter humeur heeft. Nu nog naar ons logeeradres. Ook dit keer is het weer een plaatje. Een prachtige villa hebben we tot onze beschikking die midden in de natuur ligt. Het eten is hier geweldig en we worden verwend door een speciaal voor ons gemaakte koffie. Dit met ingrediënten uit deze streek. Daaraan toegevoegd een likeur. En we hebben weer wifi dus kan ik onze " ellende" met jullie delen. Morgen wordt een sportieve dag maar daar morgen meer over