Zaterdag 29 augustus - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 augustus - Reisverslag uit Antsirabe, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 augustus

Blijf op de hoogte en volg Jp

30 Augustus 2015 | Madagascar, Antsirabe

Zaterdag 29 augustus
Na het ontbijt gaan we met de bus naar een kratermeer waar we omheen gaan lopen. Is een mooi meer waarna we door een dorpje terug lopen richting Antsirabe. Maar voordat we aankomen bij het kratermeer werden we al gewaarschuwd dat er wel 100 kinderen ons op staan te wachten om geslepen fossielen stenen te verkopen. Er is met hun de afspraak gemaakt dat ze tijdens de wandeltocht langs het meer ons niet lastig vallen. Ze proberen bij aankomst wel dat als je terug komt je bij hun iets gaat kopen. En idd bij het begin van de tocht stoppen zij , zwaaien naar je , wensen ze je een fijne wandeling. Maar dan als we terug komen begint het. Ze willen de stenen verkopen en kralen kettingen, ze beginnen erover dat ze schoolgeld moeten betalen. En ze blijven maar vragen. Zielig kijken , please please roepen enz. Ook als je iets gekocht hebt gaan ze door. Dit wordt na verloop van tijd wel irritant. Maar ach misschien had ik wel hetzelfde gedaan als ik in die situatie had gezeten. We lopen richting het dorp en veel van de kinderen blijven meelopen. Maar hoe dichter bij het dorp hoe minder dat het er worden. Er komen natuurlijk steeds nieuwe slachtoffers bij het meer waar misschien weer wat meer te verdienen valt.
Bij het dorp zie we dat er een bruiloft aan de gang is. We gaan er kijken en het is geen probleem om foto's te maken. Bruid en bruidegom zie er mooi uit en gaan met heel de familie apart op de foto. Waar je maar zin in hebt.
We lunchen in de stad om daarna met de pousse-pousse een ritje te gaan maken. Best grappig hoe zo'n mannetje ons rond trekt. Het lijkt zielig maar ze zijn juist blij met de toeristen. Deze betalen beter en ze hoeven niet hard te rennen. Als je ziet hoe sommige locale in zo'n bakkie zitten en hoe hard de mannetjes dan moeten rennen.
Ze brengen ons naar een klein marktje, de kathedraal en we stoppen bij een of ander wielerfestijn. Waren wel amateurs want echt hard ging het niet. Maar het was wel gezellig, met veel kraampjes.
Tegen 5 uur waren we weer terug. Iedereen ging meteen douchen want het heeft in deze regio al een aantal weken niet geregend en alles was daardoor zeer stoffig.
Voor het diner nog geprobeerd om enkele verslagen te posten maat de wifi is op Madagaskar zeer slecht. Als er al wifi is , is het zeer traag. Ook nu lukt het weer niet. Misschien na het eten
Wederom een Malagassische maaltijd met een soort aardappel kroketjes , gebakken waterkers , gehaktballetjes en een soort rijst soep. Smaakte er lekker. Na het diner lukte het me om de verslagen t/m donderdag te posten. Foto's posten gaat helemaal niet. Maar ik blijf het proberen.
Op tijd naar bed , morgen weer vroeg op.

• 31 Augustus 2015 - 12:23

Marianne:

Hoi,

Ik heb al jullie verslagen gelezen. Geweldig. Wat een mooie reis.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Jullie zullen wel sterk vermageren!!!! van al die zware tochten.
    Geniet maar.
    Tot de volgende keert.