Maandag 7 september en dinsdag 8 september - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Maandag 7 september en dinsdag 8 september - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Maandag 7 september en dinsdag 8 september

Blijf op de hoogte en volg Jp

08 September 2015 | Madagascar, Antananarivo

Maandag 7 september
Er is er een jarig hoera hoera........ Omdat we vandaag een lange reisdag hebben , hebben we gisteravond alvast een borrel gedronken op mijn verjaardag. Gonny had bij het resort geregeld dat er een taart was en deze werd door het personeel al zingend gebracht. En van de medereizigers kreeg ik een leuk t-shirt. Tja 49 worden op Madagaskar doe je maar eens in je leven. 49 worden doe je sowieso maar 1 keer maar op deze plek is toch wel bijzonder.
We gaan vroeg ons bed uit zoals gewoonlijk maar dit keer toch wel weer vroeger dan normaal. We worden om 5.15 opgehaald. De ferry vertrekt om 6 uur. Dit werd dus half 7. Gonny zag op tegen deze reis want de gedachte om weer over de reling te hangen is geen prettige. Het weer zit niet mee vandaag. Het lijkt wel of Madagaskar huilt dat we gaan vertrekken. Het regent pijpenstelen. Gelukkig klaart het na 10 minuten op en valt het deinen van de boot wel mee. Wederom hebben we geluk met het zien van walvissen. Dit keer maar een maar het is er wel weer een. Was mijn verjaardagscadeautje zeggen we maar. Halverwege krijgen we slecht weer. Veel regen en hele donkere wolken. De rit wordt iets wilder maar gelukkig weet Gonny het droog te houden. Na 2,5 uur komen we aan in Mahambo waar een bus op ons staat te wachten. De busrit is lang en onderweg kunnen we nog genieten van het mooie landschap maar de meeste van ons zien alleen de binnenkant van hun oogleden. We overnachten in antiserabe, midden in het oerwoud. Mooie plek. Misschien worden we morgen wel gewekt door de roep van de Indri Indri

Dinsdag 8 september
Om half 5 gaat de wekker bij de buren. Aangezien het een beetje gehorig is wordt ik er wakker van. Om de 10 minuten gaat hij weer af. Om 5 uur schreeuw ik maar een keer dat ze dat ding af moet zetten. Dat werkt gelukkig. Kan ik nog een uurtje proberen te slapen. Dat lukt niet echt wat op ons dak van ons huisje zit een vogel te tjilpen. Dan maar weer vroeg opstaan. Helaas de Indri Indri laat zijn roep niet horen. Hij slaapt waarschijnlijk wel uit. Na het ontbijt rijden we in 3,5 uur naar de hoofdstad Antananarivo. Hier hebben we de middag de tijd om de laatste souvenirs te kopen. Best grappige dingen gekocht en zolang je nee blijft zeggen en doorloopt hoe goedkoper het wordt.
We hebben nog een goede kamer in het Tana hotel waar we ons kunnen opfrissen voordat we in het vliegtuig stappen. Maar eerst gaan we nog gezellig met z'n allen eten. We vliegen pas om 1.40 uur woensdagochtend naar Parijs en hebben 70 minuten om de vlucht naar Amsterdam te halen. We mogen dan ook geen vertraging hebben bij het vertrek uit Madagskar. Ik ben benieuwd en ook of onze bagage er wel is. Niet dat dat zo heel belangrijk is. Alles wat erin zit is toch smerig.

• 08 September 2015 - 18:46

Marianne:

Goede reis naar huis. Het zal wel weer wennen zijn, "laat" opstaan naar jullie werk.
    Ben benieuwd naar jullie foto's.
    Tot ziens, Ma