Maandag 11 november - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Maandag 11 november - Reisverslag uit Koggala, Sri Lanka van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Maandag 11 november

Door: Jp

Blijf op de hoogte en volg Jp

11 November 2013 | Sri Lanka, Koggala

Hebben we vakantie en boeken we de laatste dagen aan zee om rustig aan te doen. Wat doen wij. Boeken een mangrove tour die om 7 uur begint. Ja dan zie je het meest. Wij om 7 uur de boot op. Een mooie tocht die prachtige natuur. Alleen de dieren wilde vandaag uitslapen en lieten zich niet echt zien. Zijn langs een eiland gevaren waren een aantal huisjes op stonden waar Boeddhistische monniken konden mediteren. Bij het volgende eilandje kregen we te zien hoe ze kaneel maken. Is wel grappig om te zien en is eigenlijk heel simpel. Je hebt een stok van een kaneel boom waar de bast van afgeschraapt wordt met een koperen staafje. Gebruik je iets anders wordt de bast zwart. Daarna halen ze van de " blote" stam een dun laagje af. Dit is eigenlijk al de kaneel. Deze in de schaduw laten drogen en je hebt een kaneelstokje. Deze vermalen tot poeder en klaar is Klara.
Het meer waar we in aan varen waren was voorheen zoet water. Maar door de tsunami is dit brak water geworden. Je ziet ook de kwallen zwemmen.
Na de boottocht ons ontbijt en de rest van de dag aan het zwembad gelegen. Begint alweer een aardig kleurtje op onze bleke lichamen te komen.
Ook nog even een beetje druk gezet op de grotere kamer en ja hoor we krijgen een deluxe kamer. Deze is een stuk groter , heeft een leuke buitendouche en een eigen terras. Zo hoort het.
Wij zijn nog steeds de enige 2 gasten hier en hebben dus een : Prive kok , butler , 2 bewakers , een tuinman , iemand voor bij het zwembad, iemand die de tuktuk voor ons rijdt. Tja dat bevalt ons wel.

• 12 November 2013 - 20:24

Ria:

Hallo vakantiegangers, We lezen jullie verslagen met plezier.
    kan me voorstellen dat dit jullie goed bevalt. Pas op, dit is besmettelijk en als je thuis komt ga je dit missen en wil je zo weer terug. Heb nog een fijne week
    groetjes, uit een mistig Tilburg