Zondag 6 september - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Zondag 6 september - Reisverslag uit Toamasina, Madagascar van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Zondag 6 september

Blijf op de hoogte en volg Jp

06 September 2015 | Madagascar, Toamasina

Zondag 6 september
De tweede walvis trip gaan we maken. Gonny en Mieke hebben besloten om niet mee te gaan. De kans dat ze dan 4 dagen achter elkaar zeeziek zijn trekt ze niet echt. Morgen moeten we ook weer met de Ferry naar het vasteland. Het zelfde ritueel als gisteren. Regenjas aan , zwemvest om, briefing over de walvissen en om 9 uur gaan we los. We gaan de zelfde kant op als gisteren en na 15 minuten zien we de eerste waterspuit alweer. Binnen 10 minuten lagen we naast een moeder met een jong. Dit keer geen vinnen waar ze mee klapperen maar een elegante golf beweging met af en toe een waterspuit. Opeens blijkt er een derde op te duiken. De kapitein vertelde ons dat dit een extra escorte is om het jong te beschermen. Na een half uur laten we ze met rust en gaan op zoek naar een andere groep. Deze wordt al snel gevonden. Hier zaten 6 misschien 7 walvissen. Ook deze zwommen elegant door het water en lieten regelmatig hun staart zien. Ze zaten dichtbij en het was mooi om te zien. Zulke grote beesten die zo elegant door het water glijden. Voor dat we het wisten was het alweer 12 uur en tijd om terug te gaan. Het ultieme , de sprong van een walvis naast de boot, hebben we helaas niet gezien maar desondanks was dit een geweldige ervaring.
S'Middags is het lekker luieren. Eenmaal liggend in de hangmat langs het water was ik zo vertrokken.

• 06 September 2015 - 22:04

Marianne:

Hallo,

hoe is het met Gonny? Al weer wat opgeknapt?
    Hebben jullie de walvissen wel kunnen fotograferen?
    Jan Paul vast gefeliciteert met je verjaardag en maak er maar
    een extra fijne dag van.
    Ik weet niet of ik jullie morgen kan bereiken,
    maar nu ben ik zeker op tijd.
    Gr.Ma

• 07 September 2015 - 00:17

Marcel:

Hey hallo,
    Jammer dat Gonny bij de 2e walvistocht verstek heeft moeten laten gaan. Je kunt je behoorlijk beroerd voelen, maar zodra je aan land bent is het ook weer zo over.
    Hier is het 0.15 u, dus bij deze Jan Paul: hartelijk gefeliciteerd! Nog even 50-! Wens jullie een gezellige dag en geniet van de laatste dagen.
    groetjes,
    Marcel