Dinsdag 28 en woensdag 29 oktober - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 en woensdag 29 oktober - Reisverslag uit Umhlanga, Zuid-Afrika van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 en woensdag 29 oktober

Blijf op de hoogte en volg Jp

29 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Umhlanga

Dinsdag 28 oktober
Gelukkig kunnen we dit hotel verlaten. Was meer een hotel voor zaken mensen. Was niets te doen en ook niet in de omgeving. Eten was niet goed en de mensen ook niet echt vriendelijk. Steve was hier nog nooit geweest en gaf aan hier ook nooit meer terug te willen komen. In de bus heeft hij het kantoor gebeld en liet duidelijk blijken dat hier nooit meer toeristen naar toe gestuurd moeten worden. Gauw vergeten.
We gaan op weg naar ons laatste logeer adres waar we 3 nachten verblijven. Steve heeft ons verzekerd dat dit beter is. Via een Panorama route gaan we naar Drakensbergen. De route is idd mooi. Dit begint al als we Durban uitrijden. Alles is groen, mooie bergachtige omgeving. Een aantal stops gemaakt, oa bij een waterval waar ook een paar leuke winkeltjes waren. Tegen drieën waren we bij Sani Pass resort. In een prachtige omgeving lag dit resort. Midden in de natuur. Hier kunnen we wel 3 nachten vertoeven. De middag gebruikt om naar een in de buurt gelegen waterval te gaan. Moesten toch even de benen strekken na de lange busrit.
Ook kreeg ma eindelijk haar koffer. Kan ze weer haar eigen kleren aan.

Woensdag 29 oktober
Vertrek vandaag is om 8.15. We gaan de Sani Pass op. Dit doen we met 4x4 wheel jeeps . Deze rit is een +/- 25 km lange maar steile bergweg. Paspoorten moeten mee want we verlaten tijdelijk Zuid Afrika en gaan naar Lesotho. Lesotho is een koninkrijk met 2.3 miljoen mensen. Boven aan de Sani Pass ligt het hoogst gelegen cafeetje van Zuidelijk Afrika ( Ong. 2800 meter). Beneden aan de pas krijgen we een stempel in ons paspoort voor het verlaten van Zuid Afrika, boven aan de pas een stempel van Lesotho. Boven is een klein plaatsje waar ong. 20 mensen wonen. Om wat extra geld te verdienen stonden hier een paar mannen te zingen en deden een stom dansje. Waren waarschijnlijk al dronken. Iets anders als drinken is hier niet te doen. De rit was mooi, mooie uitzichten en genieten van de slinger weggetjes langs steile afgronden. Vooral naar beneden was leuk met 3 zenuwachtige dames in de auto die last hadden van hoogtevrees, claustrofobie of was het gewoon aanstelleritis.
Tegen drie uur waren we weer terug. Het zonnetje scheen dus nog even kijken of we nog een beetje extra kleur kunnen krijgen. Het weer is nml. De afgelopen dagen wisselend geweest. De eerste paar dagen van de reis hadden we mooi weer. Maar vanaf de 2e dag Krugerpark was het weer wisselend . Af en toe regen en regelmatig bewolking. Temperatuur is goed maar een beetje zon is ook wel lekker. Dus vandaar dat we nu even blij zijn met het mooie weer.