vrijdag 17 oktober - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu vrijdag 17 oktober - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jp Oosterom - WaarBenJij.nu

vrijdag 17 oktober

Blijf op de hoogte en volg Jp

17 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vrijdag 17 oktober vertrekdag en zaterdag 18 oktober.

Om 16.00 vertrekt ons vliegtuig. Eerst naar Caïro waar we een overstap hebben. Gelukkig is de overstap tijd maar 2,5 uur die snel voorbij gaan. De vlucht naar Johannesburg is goed. Beetje kunnen slapen. Bij aankomst eerst lang moeten wachten om door de douane te komen. Snel koffers ophalen om kennis te maken met de groep. Maar dat snel de koffers ophalen bleek vies tegen te vallen. Blijkt de koffer van ma er niet te zijn. Overal kijken en zoeken maar nee hoor. Geen koffer. Gonny en ik ondertussen naar de reisleider gegaan om die in te lichten. Marcel met ma aangifte van de zoekgeraakte koffer gedaan. En de groep maar wachten. Nu maar hopen dat de koffer alsnog spoedig aankomt. Eindelijk is de groep compleet. Vervelende start van de reis. Op het eerste gezicht is het een aardige groep. Mooie mix van jong en oud. Onze reisleider is Steve. Een dikke blanke Afrikaan. Hij begeleidt ons naar de bus. Mooie nieuwe bus waar we met gemak met z'n allen in kunnen. Onze groep bestaat uit 26 personen.
We rijden van Johannesburg naar Pretoria waar we een bezoek brengen aan het voortrekkers monument. Daarna naar het Kruger museum. Het huis van de vroegere president Paul Kruger . En daarna zijn we bij het regeringsgebouw geweest waar een heel groot standbeeld staat van Nelson Mandela . Indrukwekkend om te zien.
Tegen half 2 zijn we bij ons hotel. Bij aankomst bij ons hotel kregen we herinneringen aan ons hotel dat we in Costa Rica ( San Jose ) hebben gehad. De buurt blijkt niet erg veilig te zijn en er wordt aangeraden niet alleen de straat op te gaan en waardevolle spullen in het hotel te laten. De meeste hebben toch geen lust om nog iets te doen na een lange vlucht. Dat wordt dus even rusten. Ik ga met ma , en onder begeleiding van iemand van het hotel enkele spullen halen. Echt snugger was deze gast niet. Uitgelegd dat ma de koffer kwijt was en dat we enkele shirtjes en ondergoed voor haar nodig hadden. En waar brengt hij ons naar toe? Een heren kleding zaak. Met handen en voeten toch duidelijk weten te maken dat het voor ma is. Tja en dan komt het volgende probleem. Ma is 3 turven hoog en hier zijn de mamma's BIG . Ook het mode beeld is een tikkeltje

• 21 Oktober 2014 - 20:48

Riet:

hoi zus, laat je vakantie er niet door verpesten. veel plezier allemaal groetjes Riet